Haj! ..Nei, harr var det visst..

Bilen bærer preg av langtur..

På veien hjem fra det svenske eventyret stoppet vi innom noen elver, men det var som regel lite vann og temperaturen på vannet var høy så vi misstenkte heller laber aktivitet der. Vi endte derfor opp i Engerdal for å teste ut litt av de mer kjente områdene der. Værmeldinga lovet kraftig vind, og rett hadde den (for en gangs skyld).

Camp
Litt instant pleasure..?




Ja, takk!

Vi blåste nesten bort, men etter å ha tilbragt halve dagen i teltet måtte vi fiske litt. Og det ser jo flott ut! Før fiske måtte fiskekort kjøpes, noe som tok hele 20 minutter med dårlig dekning på telefonen.


Kjøping av fiskekort


Værforholdene var virkelig ikke på topp. Men noen tunge tsjekkernymfer får man da alltids ut.




Det tok litt tid, men tilslutt fant vi harrhølen. Roger var kar om å lure en del. Det var mildt sagt jævelig å vade der, mye vind i sterke kast, glatte steiner, sterk strøm og lekke vadere gjorde ikke saken bedre.

Men jeg fikk nå en til slutt jeg å da. Og selv om fisken ikke er den største, tror jeg ikke det finnes gladere fisker:)

Hurra!

Etter noen timer i vinden forflyttet vi oss til Isterfossen i håp om å komme litt mer i le. Her tok Roger en sik (jeg er litt misunnelig, jeg vil også ta sik på flue!), en svenske som stod ved siden av oss tok en trillrund ørret på 9hg, og jeg tok ingenting..

Rogers tsjekkersik

Neste morgen våknet vi ved ei nydelig elv med nok av insektliv på.





Det måtte fiskes litt før vi kunne dra videre. Roger var som vanlig flink til å fange harr, men jeg fikk da noe på kroken jeg å!


Ha!! Hvem sier at jeg ikke får no!

Så gikk turen videre til renaelva.
Mange mennesker å bli kjent med, mange fisker å hilse på. Vi hadde ikke noe særlige ørretforhold..det vil si, der ørreten var svermet det også svensker. Men vi fikk da lurt noen harr..





Hadde også litt vimmsefiske i klassisk vimmsestil. Det er jo ikke alltid alt går på skinner selv om fiskelykken står meg bi.. Det begynte med at jeg fikk en harr. I det jeg håvet fisken løsnet håndtaket fra håven min. Jeg pælmer tsjekker-riggen utti igjen og bang, der biter det på igjen, fremdeles med fisk i den brekte håven, håver jeg fisk nr to :)

..vekk med nymfa..
Konsentrert dobbelthåving med løs håv..


her var det jammen to harr oppi..

..bare se!

Se den fine ryggfinna!

Harr-Rena: mye insektsliv, mye svensker, mye harr!



Det var nok av vårfluer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar