Vår

Det har vært mange fisketurer i vår. Noen med mye hell, andre med ikke noe hell i det hele tatt. De store fiskene lar vente på seg, men jeg jobber med saken ;)

Jeg har lant annet vært i ei fluefiskesone i ei lita elv..

 

..og mens Roger stod ved godplassen og venta på at det skulle begyne å regne slik at klekking og vaking skulle begynne ruslet jeg litt høyere opp. Der fant jeg meg en liten vakende ørret som var perfekt til å teste ut den nye stanga jeg har bygd i vinter. Ikke nok med at man skal ta fisken på selvbunede fluer, nå skal man også surre stanga selv!

Vimmsestang nr. 1
Den som venter, kan vente forgjeves..






Vinteraktivitet, men artig å ha laget sin egen stang, selv om det innimellom bandtes også.

Vimmsestang under produksjon

Det har blitt noen turer til noen vann med vekslende hell. Denne endte opp som kveldsmat, mens de fleste andre svømmer videre.


Dog ikke fisken har vært så bitevillig har naturen vist seg fra sitt vakreste!

Dan i solnedgang

Jeg har investert i en fiskekajakk og fiskene kaller meg nå kun for "Den røde fare".

"Den røde fare"



Noen døgnfluer har blitt observert, men de store klekkingene venter jeg fremdeles på. Snart skjer det og da skal jeg være ute med fiskestanga, kors på halsen!



Min trofaste venn fiskesetter Sarek har vært med på noen turer og skremt fisk som vaker helt inntil land.


Vakevakt

Geir er storfornøyd med selv den minste fisk. Det er ordentlig artig å se sann fiskeglede, sånn man ellers ofte bare ser hos 10 åringer, fremdeles finnes blandt voksne karer.

Noe er på her..
Å-jadda :)












Vannkastetrening



Jeg øver meg på vannkast, for planen er å bli skikkleig god på det. Så når fisken ikke vil trenger man ikke sitte stille av den grunn.









Innimellom tar jeg litt fisk også :)

Tataa

Og når jeg ikke fisker så..



..padler jeg i vei som den røde fare, på jakt etter vakende fisk og nye fiskeeventyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar