På skogen

The fishmobile
Jeg lokka  med pai, brownies og nektariner, endelig ble Roger overtalt til å være fiskeguide på skogen. Det var ikke helt planlagt så jeg måtte sette all min lit til guiden, utstyret og fluene hans. Jeg var litt usikker på hvordan dette skulle gå da jeg virkelig ikke hadde med noe annet enn mat, men da Guiden kom rullende ned bakken i den ultimate fiskebilen var jeg sikker på at fram kom vi oss hvertfall. Og etter å ha titta inn vinduet var det nok av stenger å velge i også. Dette skulle nok gå bra. Da var det bare ørreten som mangla.











Vadebukser..?? Er det ikke sommer?

På førsteplassen vi dro til stod det en markfisker, andre plassen kom vi ikke til pga veiarbeid, men på tredje plassen fikk vi være aleine. Guiden lagde kaffe mens jeg pynta et tre i nærheten med fluene hans (det eneste treet på 25m radius, jammen godt gjort). Vi drakk kaffe og speidet etter vak, men ingen vak å se. Guiden bestemte at vi fikk dra til andre siden (der det var enda flere trær (!)). Jeg plukket ut det jeg syntes lignet mest på en stankelbeinimitasjon av 4 fluebokser og sa  meg enig.

Mens guiden styra med vadebukser og sånne trivielle ting, tok jeg stanga og stankelbeinimitasjonen min/hans og fiska litt. Er det noe jeg kan så er det å fiske med stankelbeinimitasjon, og det vet fisken å. Da den først hadde vist seg var den sjangseløs.








Kanskje ikke det aller største beistet i vannet, men kanskje ikke langt unna heller.



Nok et beist!
Guiden skal ha ros for at han gjorde alt for at jeg skulle føle meg vel. Han tok bilder og gratulerte når jeg tok fisk, han bomma på tilslag (rett etter at jeg gjorde det så det var sikkert bare av sympati), han hengte fluer i trær (sympati det òg), og han tok til og med "bunnfisk" (noe jeg ikke gjorde, men det ser jo heftig bra ut på bildet da så jeg har kanskje noe å lære her..).

Sjekk den stangbøyen!!

Vi hadde en kjempehyggelig tur og timene fløy avgårde.

Snikfiske
Relaxfiske

Men det var først på slutten av turen at det løsna for guiden etter hot tips fra Vimms om fluevalg.




PS Det var først temmelig seint på dagen da guiden innrømmet at stankelbeinimitasjonen (som jeg hadde tatt dobbelt så mange fisk med som guiden hadde klart i løpet av hele dagen) egentlig var en døgnflueimitasjon...Jammen godt fisken og jeg er like dumme :D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar