Melhusbekken i mai

Det har blitt noen turer til koseelva i mai. Men det er ikke alltid været har vert like koselig og jeg har aldri sett vannstanden så høy der før, men det skal jo sies at jeg ikke bruker å være på disse kanter på denne tiden av året.

Hvor slutter bekken og hvor starter vannet?

Igor, Thomas og jeg var på en tur med heftig vind, da var det ikke bare bare for vimmsekoppen å kaste med #2. Men pytt-sann, det ble da fangst lell på allesammen :)

Thomas har rette utstyret for å kaste i vind (kort klump på lina mao)

Denne lurte vimms på nymfe like under brua 


Men det har jo vært dager med mindre vind óg, med bare litt mykt trønderregn, slik som for eksempel på 17. mai. Det er fint og se ordentlige vak og ikke bare innbilte bølgevak. Og det finnes ikke en bedre følelse enn å se flua bli slurpet ned i en sulten ørretmunn. Men mange av disse sultne ørretene kastet seg kanskje heller over flua med dødsforakt en å slurpe flua forsiktig i seg... Det ble maaaang en ørret på oss den turen. Vi gikk også oppover elva og fant noen fine kortlinenymfingplasser. Jeg dekorerte trærne rundt disse kulpene med fluene mine, men fikk nå lurt en tass der å før alle fluene hang og dinglet i toppen av trærne.

Igor i det fjærne
Denne tok på tørt :)

Og tro det eller ei, vi var faktisk ute å fisket en solskinnsdag å. Vel, det var delevis sol hvertfall. Og da kommer smilet fram!

Sol :) Blid fisker :)

Vi tok fram bellyene og prøvde på fisket litt mer i vannet, men selv om det klekket fjærmygg, var fisken vanskelig og de store fiskene var sikkert på dypet og lo av oss raringer som fløt rundt og aller mest lignet på badeender. Så atter en gang måtte vi nøye oss med småfisk. Men skal si 2'er stanga har blitt brukt mye allerede i år, og med så lett utstyr er også småfisk gøy.


Litt bellyaction

3 kommentarer:

  1. Grattis med årets første ørreter. Hvor mange cm/mm skal jeg sette deg opp på i tørrfluekonken min i år? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. MM?!?!! ærlig talt Belly, vil du ha lengden på disse fiskene i mm blir det fort store tall!
      Sikker på du tør å ha tørrfluekonk i år igjen? tåler egoet ditt å bli slått av ei jente nok en gang?

      Slett
  2. Hehe, med nok klunk tåler jeg alt. Det var egentlig Rom som ville ha konkurranse i år igjen. Han sa det var noe av det fineste han hadde fått vært med på på lenge. Han ba fint om at konken måtte fortsette i år også. Men jeg dropper avstemningen på forhånd ;)

    SvarSlett